Ondanks het wisselvallige weer en de daarbij horende uitdagende omstandigheden van de track hebben we het enorm naar ons zin gehad. Bij de aanvang van de laatste wedstrijd was het doel starten aan de één van de twee wedstrijden om daarmee al voldoende punten binnen te halen om het kampioenschap, voor de 2e keer op rij, binnen te slepen met het team.
De training:
Met de training was de baan nog nat, maar niet nat genoeg om met regenbanden de baan op te gaan. Het doel was deze training aan te voelen wat het gevoel op de motor zou zijn, dit na twee maanden rust. Het gevoel was direct goed en ben na vier rondes weer naar binnen te gaan.
Kwalificatie:
De kwalificatie begon goed en kon het tempo makkelijk verhogen, helaas was de baan nog steeds erg verraderlijk. Na enkele ronde maakte ik een flinke uitstap bij het omgooien van de motor in de GT-bocht. Aangezien er al een redelijke tijd op de klok stond ben ik voor de zekerheid maar naar binnen gegaan om zeker te zijn van een deelname aan de eerste race, het kampioenschap is immers belangrijker dan een start plek op de eerste rij. Een P3 als start plek in de Sport, P11 overall was voor nu voldoende.
Race 1:
Race 1 met een P11 op de start grid mocht ik midden op de 4e rij plaatsnemen om deel te nemen aan de start. Rood licht aan, rood licht uit en we gaan van start. KAMPIOEN ging er door mijn hoofd en nu deze race manage om als eerste van de sport over de finish te komen was mijn doel! Direct bij de eerste bocht zit ik bij de top 5 overall en lag ik eerste binnen de sport klasse. Met aansluiting bij de top 3 overall, kregen we helaas een code 60 vlag. Door de code 60 vlag mag je maar 60 km p/u, helaas hield de top 4 zich hier niet aan en verloor ik de aansluiting met deze groep met ruim 20 seconden. Binnen de nog rijdende rondes heb ik het gat wel weten te dichten naar P4 en kon ik ook uiteindelijk nog een gat opslaan op deze rijder. De wedstrijd ben ik geëindigd op P4 overall en P1, dit met ruim 21 seconden op P2 in de sport.
Race 2:
Race 2 mocht ik starten op P4, de 2e start rij. Met een goede start kon ik gelijk de aansluiting houden met de top 3 van de supersport. Doel was niet te veel risico’s te nemen en met twee eerste plaatsen naar huis te gaan, één voor de dag winst en één voor het kampioenschap. Liggend op P5 heb ik de heren op P3 en P4 het gevecht laten voeren om uit het gedrang te blijven. Na enkele ronden ging P4 voorbij P3 en heb ik me daar gelijk bij aangesloten om gezamenlijk een klein gat te slaan op deze rijder. Wetend dat ik nog tempo overhad, heb ik er toch voor gekozen te gaan voor de zekerheid en de wedstrijd uitgereden op P4, wederom P1 in de sport met ruim 11 seconden voorsprong op P2.
Bij terug komst bij de pitbox mocht ik een champagne douche in ontvangst nemen van mijn team genoten en mijn lieve zoon. Wat hebben we met alle sponsoren, vrienden en het onwijs mooie Team “Stichting Motorsocial Racing”, waar we deze dag ook Jordy #246 bij hebben mogen voegen, een onwijs mooi jaar gehad. Iedereen onwijs bedankt die ons weer naar een kampioenschap hebben weten te brengen, dit was zonder jullie niet mogelijk geweest.
Hopelijk maken we er volgend jaar weer een mooi jaar van met elkaar!!


















Leave a Reply
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.