1ste PODIUM EN GELIJK OP DE HOOGSTE TREDE!!

1ste PODIUM EN GELIJK OP DE HOOGSTE TREDE!!

Hallo lieve vrineden en sponsoren,

Zoals jullie weten sta ik momenteel tweede in het kampioenschap en ben ik naar assen gereisd om het gevecht aan te gaan voor het kampioenschap. De race dag zal bestaan uit twee vrij trainingen, 1 kwalificatie en twee races.
Vrije training 1:
De vrije training begon zoekende naar de afstelling van de veerring aangezien we problemen hadden met voornamelijk de achterkant van de motor. Doordat ik nog niet met een full race spec. achterveer rij waren we aan het uitvogelen hoeveel vertrouwen we uit de achterkant konden halen, een klikje hier en een klikje daar zullen we maar zeggen. Helaas bracht de aanpassing na de voorgaande race niet het gewenste resultaat, dit uiten zich in een 6e tijd.
Vrije training 2:
Na enig spoed beraad over de vering met Kevin (monteur) en Ramon (mederijder) hebben we gekozen de aanpassing aan te passen, resultaat dit werkte. De eerste drie seconden hadden we van de vorige tijd afgereden en hiermee zaten we gelijk op het doel voor dit jaar, een 1.56 rijden. Toch hebben we geprobeerd om de vering nog beter te krijgen en zijn nog verder gegaan met de afstelling.


Kwalificatie:
De kwalificatie verliep redelijk ook al zat ik iets wat in het gedrang met andere rijders. De motor voelde goed maar was toch minder goed controleerbaar dan in de 2e vrije training. Bij binnenkomst bleken we wel een 1.56.003 te hebben gereden en waren daar dik tevreden mee. Uit eindelijk bleek mijn positie op de grid P4 te zijn in de Sport, een redelijk resultaat. Na overleg met Kevin hebben we de setting ter gezet naar de setting van de 2e vrije training om hier de wedstrijd mee te gaan rijden.
Race 1:
Op P4 startende kwamen we goed weg. Bij mijn eerste doorkomst kwam het pitboard al naar buiten met P1 daarop genoemd, mooi dit moeten we zien vol te houden. Ronde na ronde kwamen de 1.56ers eruit met een 1.55.9 als nieuwe Pr. Gemakkelijk reden we de race uit met een seconden voorsprong op nummer twee.


Race2:
Met het idee wederom weg te rijden en de race goed te finishen gingen we van start, helaas ging dit minder dan de race hiervoor en kwam als 2e vanuit de sport door de eerste bocht. Tot twee keer aan toe maakte ik een fout in de bocht “Strubben” waardoor ik terug werd verwezen naar P3. De volgende ronden zijn we onwijs hard gaan pushen om terug te rijden naar P2 en dit lukte. Focus on en door naar P1. Twee ronden voor het einde naderde ik het achter wiel van de nummer één. Met het idee hem in de laatste bocht van de laatste ronden voorbij te stekken ging het mis in de laatste ronden. We waren aangekomen in de Strubben waar er net voor ons iemand in de grindbak was gedoken en het asfalt onder het grind had gelegd. Bocht uit ging ik vroeg op het gas en verloor daar bijna de voorkant van de motor. Nummer één met ruim 20 pk extra schoot ervan door en zo kwam ook P3 mij voorbij gestoken. Vol gas achter de heren aan kon ik “nu” P2 weer terug pakken om volle bak achter P1 aan te gaan. Uitkomend Ramshoek kon ik mijn motor hem naast de zijne zetten om hem in de laatste bocht voorbij te stekken, hierdoor kon ook P3 profiteren en finishte hij op P2.

Al met al een onwijs gave dag met een onwijs gave en strijdlustige tweede race wat ons het leiderschap in het kampioenschap van de “SPORT 600” heeft opgeleverd.

Hierbij wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie hulp en support!

2 Comments

  1. Mooi om te lezen Michael.
    En nog mooier dat je niet eens met super modern topmateriaal top kunt rijden 👊🏻💪🏻👍🏻

    Beantwoorden
    1. Dankjewel voor je compliment Tim 😀

      Beantwoorden

Leave a Reply